Menu
YAMAHA



SUZUKI


SUZUKI VZ 800 Marauder

Suzuki zrobiło jednoœlad na miarę naszych czasów. Nie był zbyt ciężki jak na cruisera i nie różnił się zbytnio od typowych chopperów. W stosunku do Intrudera eleganckie klasyczne, szprychowane kołaa zastąpiono masywnymi odlewami, miejsce wąskiego 21" koła przedniego zajęło 16" o szerokoœci aż 130mm. Bardziej pasuje ono do masywnego widelca typu upside-down. Odpowiednie rozmiary ma również tarczowy hamulec. Powiększono œrednicę chromowanego reflektora, a kierownicę typu Buckhorn zastąpiono Drag-Bar. Zbiornik paliwa jest szerszy i bardziej płaski, kanapa cienko wyœciełana, szeroki błotnik typu Bobtail przykrywa od góry grubą tylną oponę. Układ wydechowy stanowią dwa tłumiki o kształcie armatnich luf, umieszczonych jedna nad drugą po prawej stronie motocykla, a pokrywa filtra powietrza teraz jest kanciasta.

Zasadnicze jednak różnice tkwią w silniku i układzie napędowym Marauder'a, bowiem wał kardana zastąpiono łańcuchem.
To co najdziksze poznajemy już podczas rozruchu. Stacyjka znajduje się z przodu po stronie prawej, dŸwignia urządzenia rozruchowe z lewej strony pod zbiornikiem paliwa. To co daje się zauważyć dopiero póŸniej to pozycja za kierownicą, znacznie lepsza niz w Intruderze. Osoby o dużym i małym wzroœcie siedzą wygodnie i są odprężone, przede wszystkim dzięki kierownicy. Zaskakuje fakt, że jest tak nawet przy większych prędkoœciach. Dopiero powyżej 140km/h pęd powietrza prostuje ręce. Przy tej prędkoœci motocykl nie obrzydza jazdy wibracjami, które w Intruderze były bardzo dokuczliwe. Zalety prawidłowej ergonomii może tutaj docenić jednak tylko kierowca. Pasażer skazany jest na wysoko umieszczone podnóżki i twardy fragment kanapy.

 

Na krętych i nierównych drogach pozamiejskich widać od razu twardy charakter motocykla. Zwłaszcza podwozie. Zbyt miękkie sprężyny choppera współpracują z twardymi jak stal amortyzatorami. Makabrycznie któtkie skoki są wprawdzie dokuczliwe, lecz umożliwiają szybką jazdę. Nawet przy 120km/h i przy tarciu podnóżkami o asfalt motocykl pozostaje stabilny. Niestety, podnóżki szorują o nawierzchnię zbyt wczeœnie.

 

 

DANE TECHNICZNE

  • Silnik: czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V 45o, pojemnoœć 805ccm, œred.xskok 83x74,4mm, chłodzony cieczą, rozrząd OHC, TSCC, 4 zawory na cylinder, luz zaworowy 0,08-0,13mm regulowany œrubkami, 2 gaŸniki podciœnieniowe Mikuni 36mm, moc maksymalna 50KM @ 6500rpm, moment obrotowy 65Nm @ 5000rpm, stopień sprężania 10:1, mokra miska olejowa, alternator 250W @ 5000rpm, akumulator 12V-10Ah, zapłon elektroniczny tranzystorowy, mokra miska olejowa, rozruch elektryczny,
  • Przeniesienie napędu: napęd pierwotny kołami zębatymi, napęd końcowy łańcuch, sprzęgło mokre wielotarczowe mechaniczne, skrzynia biegów mechaniczna 5-stopniowa,
  • Podwozie: podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, zawieszenie: przednie widelec teleskopowy upside-down z tłumieniem olejowym, œr.41mm, skok 140mm, tylne dwa elementy resorująco-tłumiace o skoku 102mm, z pięciostopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, hamulec przedni tarczowy 300mm, zacisk dwutłoczkowy, hamulec tylny bębnowy 180mm, koła aluminiowe odlewane, ogumienie - przód: 130/90-16 67H, tył: 150/90-15 M/C 74H,
  • Wymiary i masy: długoœć 2365mm, szerokoœć 750mm, wysokoœć 1110mm, wysokoœć siedzenia 700mm, rozstaw osi 1645mm, przeœwit 135mm, masa sucha 207kg, masa gotowego do drogi 219kg, zbiornik paliwa 13 l, rezerwa 3 l, promień skrętu 3,1m, kąt skrętu kierownicą 400
  • Osiągi: prędkoœć maksymalna 156km/h, przyspieszenie 0-100km/h 6,4sek, œrednie zużycie paliwa 5,2 l/100km,
  • Dane eksploatacyjne: œwiece zapłonowe - NGK DPR8EA-9, płyn chłodzący - 1,7l, obroty biegu jałowego - 1100-1300rpm, ciœnienie w ogumieniu - przód: 200kPa, tył: 225kPa, olej silnikowy SAE10W-40 SF, SG - 2,1l (z filtrem), ciœnienie sprężania - 1500kPa, min 1100kPa, olej zawieszenia przedniego - 838ml, łańcuch DID 50VA, 116 ogniw,

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegl±d techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy SAE SE/SF 10 W 40 (4,3 litra).
  • Swiece zapłonowe NGK DPR 8 EA - 9 lub N-D X24 EPR-U9
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
             HONDA

VT 1100
VT 500 C / VT 500 E
CB 750 K
XL600V Transalp
CB 750 Seven Fifty
CB 650 Custom
NSR 125
VFR 750
XRV 750 Africa Twin
CBX 750
CB 500 / 500S
CBR 1000 F
CBR 600 F

KAWASAKI